Χαραγμένα στο έδαφος ίχνη της γραμμής

Ένα εκτεταμένο τεχνικό έργο όπως ήταν η κατασκευή της γραμμής του τρένου της Καλαμπάκας αφήνει σίγουρα ίχνη στο έδαφος και μάλιστα εντυπωσιακά. Γιατί ο μόνος τρόπος για να εξασφαλίσουμε σταθερή ταχύτητα στο τρένο είναι διαδρομές με ήπιες κλίσεις. Για να ισιώσει ο τόπος πρέπει να γίνουν πλήθος εργασιών κυρίως χωματουργικές. Εκχωματώσεις, επιχωματώσεις, γέφυρες και γαλαρίες είναι τα εντυπωσιακά έργα στις σιδηροδρομικές χαράξεις που αφήνουν έντονα ίχνη. Για να περιοριστεί το κόστος πρέπει να γίνει η επιλεχθεί η κατάλληλη διαδρομή, για να αποφευχθούν τα πολλά έργα. Κατάλληλο τοπίο στην περιοχή μας για χαραχθεί μία σιδηροδρομική γραμμή είναι αυτό που διαμορφώνεται στις κοίτες του Αλιάκμονα. Σημειώσαμε με κόκκινο χρώμα την κοίτη από το Καρπερό μέχρι το γεφύρι του Πασά. Μετά τον κάμπο του Καρπερού επιλέχθηκε η διαδρομή όπως δείχνουμε στην εικόνα 12. Στο τμήμα αυτό της λεκάνης απορροής του Αλιάκμονα υπάρχουν πολλά ρυάκια και χείμαρροι. Τα ίχνη της γραμμής στις περιοχές αυτές είναι πολλά.

Εικόνα 12.
Η γραμμή του τρένου της Καλαμπάκας ακολουθούσε την κοίτη του Αλιάκμονα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου